Колеги з радіостанції "Голос Столиці" підготували цікаву статтю про поп-арт ресторанах. Наводимо текст даної публікації.
Власник декількох поп-арт-ресторанів Олег Магалецький розповів про заклади такого типу в ефірі радіостанції «Голос Столиці».
Людина творча, нестандартно мислячий, любить все незвичайне. Приблизно так можна описати потенційного відвідувача поп-арт кафе. Тут потрібно не просто стандартне дизайнерське рішення, а креативний підхід до обслуговування.
Про те, як в Україні відкривають і тримають на плаву закладу такого роду, «Голосу Столиці» розповів творець і власник кількох ресторанів Олег Магалецький.
«Голос Столиці»: Що таке поп-арт багато хто знає. Але що таке поп-арт-ресторан?
Олег Магалецький: Нам близька фабрика Енді Уорхола, ми намагаємося тиражувати емоції і робити це щиро. В першу чергу, це не ресторан - це атмосфера. Гості приходять не стільки поїсти або випити, скільки поспілкуватися один з одним, з працівниками, розповісти друзям про ці заклади. Багато призводять гостей з інших міст, до нас багато відвідувачів приїжджають з Росії - з Пітера, Москви. Багато хто приїжджає з Центральної Європи. Шотландці і ірландці також дуже полюбили наші заклади, тому що вони відчувають автентичну атмосферу, характерну для ресторанних закладів їх держав.
«Голос Столиці»: В Україні це єдиний такий напрямок ресторанного бізнесу?
Олег Магалецький: Далеко не єдине. Київ на той момент, коли ми відкривали перший заклад в 2011 році, на жаль, відставав від Львова і Одеси за кількістю цікавих закладів. Після того в Києві вже з'явився ряд закладів подібного формату, так що ми відчуваємо, що задали певний тренд.
Скажімо, в одному з наших ресторанів є живою селезень як талісман закладу, його звуть Арчібальдом Третім, або просто Арчі. У нього кожен день ванни, він гуляє до 6-7 годин вечора, ходить по закладу, з ним можна поспілкуватися, погодувати.
«Голос Столиці»: Яких відвідувачів більше: це молодь?
Олег Магалецький: Це переважно люди з вищою освітою - 18-40 років, люди похилого віку заходять рідше. У нас відпочивають маркетологи, багато студентів Києво-Могилянської академії, університету імені Шевченка. Ми відчуваємо себе європейцями не менше, ніж українцями. У нас подвійний менталітет: ми націлені на західну модель сервісу і комунікації.
«Голос Столиці»: Дух закладу - це якась родзинка. У чому вона полягає?
Олег Магалецький: У кожному нашому закладі є так зване «крейзі-меню». Наприклад, в одному ресторані працівники роздають гостям - звичайно, за їх бажанням! - фірмові «лящі». Тобто можна цю ляпас отримати в класичній, сухий формі. Також це можуть бути і вершки, і кетчуп і т.д. Є також наступна позиція, наприклад, «фірмовий марення»: людина офіційно пише, що він не має претензій до закладу, і працівник може зробити з гостем все, що захоче.
«Голос Столиці»: Як це «що захоче»?
Олег Магалецький: Робили дуже багато. Насправді, краще подивитися відео. Але я дам пораду нашим гостям, які замовляють «фірмовий марення» - будьте не в діловому одязі, тому що це може нести певні наслідки.
«Голос Столиці»: Сьогодні відкрити таке поп-арт-кафе важче, ніж звичайний заклад?
Олег Магалецький: Думаю, що на етапі відкриття це буде навіть легше. Початкові інвестиції будуть нижче, ніж при відкритті класичного ресторану або закладу дуже «високого формату». Але в подальшому важче працювати, тому що знову ж таки, в ресторани люди приходять поїсти або випити, і це попит, який не так змінюється, в залежності від кон'юнктури. Такий заклад, як у нас, - це заклад емоційний. Незалежно від рівня обслуговування, треба постійно дивувати гостей, створювати щось нове. А це буває важкувато, особливо коли людина вже отримував у вас в закладі «ляща».
«Голос Столиці»: У мистецтві вам більше подобається поп-арт?
Олег Магалецький: Так, але ближче мені сюрреалізм. Роботи Далі і Магріта вплинули на мій світогляд.
«Голос Столиці»: Ваш бізнес можна назвати сьогодні прибутковим?
Олег Магалецький: Так, можна. Але я зайнявся цим не через фінансового питання. Думаю, є набагато легші шляхи заробити такі кошти, які я заробляю. Але оскільки це не тільки бізнес, а й життєвий вибір, фінансова складова стоїть на другому-третьому місці.
«Голос Столиці»: Як вести себе відвідувачам?
Олег Магалецький: Звичайно, ми тактовні люди і якщо бачимо, що людина не налаштований на якісь емоції, на якийсь треш, то працюємо як звичайний паб або бар. Але якщо ми бачимо, що людина буде позитивно це сприймати, то намагаємося бути ініціатором розваг. Тобто можете не боятися і приходити до нас.
Радиостанция "Голос Столиці"
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Мадриді з'явилося платне кафе для любителів кішок