Якщо ви сидите в оточенні порожнього посуду і вже навіть склали з серветок піраміду Хеопса, але на вас так ніхто і не звернув уваги — у ресторану напевно проблеми. Але це ви і без нас знаєте. Ми ж розповімо про менш очевидні ознаки поганого або неуважного до своїх гостей закладу.
Перш, ніж почати, пам'ятайте, що з будь-якого правила є винятки, а люблять іноді не за щось, а всупереч чомусь.
Товсте меню
Товсте меню — це як спроба осягнути неосяжне. «Кращі страви європейської, грузинської, кавказької і узбецької кухонь, суші, кальян» - ми насилу уявляємо собі кухаря, який з однаковим успіхом готує пасту карбонара, плов, хачапурі, роли з лососем і Беф Бургіньйон.
До того ж, товсте меню іноді свідчить про велику кількість заготовок. А це означає, що ви отримаєте свою страву не свіжою «з-під ножа».
Хоча, звичайно, з будь-якого правила є виключення. Наприклад, ресторани преміум-сегмента можуть дозволити собі велику кухню і колектив кухарів, кожен з яких відповідає за свою частину меню. І тоді меню в 50 сторінок — це перевага, а не недолік. Тепер головне вибрати!
Дим над стравами
Страву не повинні подавати остиглою, а й обпалювати вона не повинна. Для різних страв є своя ідеальна температура подачі. Однак чого точно не повинно бути - так це паруючої їжі. Це може означати, що її тільки що розігріли в мікрохвильовці. Поважаючий себе кухар використовує мікрохвильовку хіба що для того, щоб розтопити шоколад.
Помідори взимку і невідомо звідки
Природно, в цьому пункті мова піде не про помідори. Вірніше, не тільки про них. В хорошому закладі персонал завжди повинен знати не тільки склад страв, але і походження інгредієнтів. Звичайно, помідори в салаті будуть і взимку, але пріоритет завжди потрібно віддавати сезонності і локальним продуктам. Тому якщо в ресторані разом з основним меню вам принесли ще й сезонне, сміливо залишайтеся. А якщо ще і офіціант знає, звідки цей сезонний овоч чи фрукт привезли - так і взагалі ціни йому немає.
Нудьгуючий бармен
Якщо у хорошого бармена немає замовлень, він протирає стійку і келихи, перевіряє рівень води в кавомашині, робить заготовки або підливає воду гостям. Він не дивиться в телефон або розглядає гостей.
А ще він не буде закочувати очі, коли хтось замовить віскі з колою. Він або делікатно запропонує альтернативу, або зрозуміє, що такий ось настрій у гостя. Іноді буває, що людина відмінно розбирається в алкоголі, просто зараз йому захотілося чогось ось такого дивного по барменським міркам.
Деталі
Кажуть, що диявол криється в деталях. Наприклад, в тому, чи є гардероб або як розташовані вішалки для верхнього одягу, чи не заважає комусь чужа шуба (та й своя теж заважати не повинна), чи не занадто високий стіл по відношенню до стільців, наскільки комфортна відстань між сусідніми столиками і між вами з вашими друзями або парою. Іноді це складно відразу побачити, можна тільки відчути. Наприклад, коли сідаєш за стіл, а стілець виявляється занадто високим або дуже низьким. Зазвичай це справа кількох сантиметрів, але це важливі сантиметри.
Звичайно, якщо їжа смачна і свіжа, то і низький стіл можна пробачити, і недбайливого офіціанта, і ще багато чого. Але ми бажаємо, щоб в вашому улюбленому закладі все було добре - і їжа, і сервіс, і деталі!