Ми в RestOn щасливі люди - за весь чималий досвід ходіння по закладах до скарг доходило разів два-три. Чи не знаємо, чи то нам так виключно щастило, чи то ми такі миролюбні й вважаємо за краще не сваритися через дрібниці, але права споживачів, передбачені вітчизняним законодавством, все одно потрібно знати - для перестраховки.
Отже, Пам'ятка відвідувачу ресторанів від RestOn.
Основним нормативно-правовим актом, що визначає права відвідувачів всіх видів закладів (ресторани, бари, кафе, закусочні), є Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджені Наказом Мінекономіки від 24.07.2002 №219.
Починаємо з меню: в ньому, крім переліку страв, повинна міститися інформація про вихід страви й ціна однієї порції, для алкогольних напоїв - ємність пляшки, ціна за пляшку, 50 і 100 мілілітрів; щодо окремих страв іноді може бути вказана вартість за 100 грамів продукції, тому варто заздалегідь поцікавитися, скільки буде важити й коштувати замовлене вами блюдо в кінцевому рахунку.
Меню і прейскурант мають бути підписані керівником, бухгалтером і матеріально-відповідальною особою (завідувач виробництвом, бригадир, буфетник, бармен тощо) і скріплені печаткою суб'єкта господарської діяльності.
Якщо у вас виникли сумніви щодо відповідності ваги поданої страви та, що зазначена в меню, ви маєте право вимагати перевірити її у вашій присутності. І, звичайно, ви можете попросити надати вам нормативні документи, що підтверджують якість використовуваних продуктів.
При виявленні недоліків у якості продукції і надання послуг, недовазі або обрахунку суб'єкти господарської діяльності на вибір споживача зобов'язані:
- безкоштовно усунути виявлені недоліки;
- зменшити розмір оплати за продукцію або послугу;
- замінити на аналогічну продукцію належної якості або повторно надати послугу;
- повністю відшкодувати витрати споживача, пов'язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.
Фінальний етап відвідування закладу - розрахунок - теж законодавчо регламентований. Так, оплата вартості продукції здійснюється споживачем безпосередньо офіціанту відповідно до рахунку, який виписується на бланку встановленої форми, а після розрахунку офіціантом споживачеві надається розрахунковий документ (касовий чек, розрахункова квитанція).
І ще: замовляючи їжу заздалегідь, наприклад для святкування певної події, пам'ятайте, що ви можете відмовитися від замовлення в будь-який момент, крім дня, на який було зроблене замовлення. При цьому з вас не можуть вимагати гроші в якості компенсації. У разі відмови від обслуговування безпосередньо в день проведення заходу ви зобов'язані викупити замовлену продукцію, яка не може бути продана іншим споживачам. Таким чином, з вас можуть зажадати оплатити вартість їжі, приготовленої спеціально для вас, але не мають права брати гроші за алкоголь або іншу продукцію в запечатаному вигляді. Якщо заклад громадського харчування не може виконати попереднє замовлення, він зобов'язаний повідомити про це не пізніше, ніж за п'ять днів.
Якщо неприємна ситуація все ж трапилася, і вам нахамили, принесли неякісну їжу або спробували обдурити, ви завжди можете залишити свою скаргу в Книзі відгуків і пропозицій. Книга відгуків і пропозицій - це документ встановленого зразка, який повинен знаходитися на видному та доступному для споживачів місці. Суб'єкти господарської діяльності, тобто заклади, зобов'язані обладнати на видному місці Куточок споживача, де і поміщається інформація для споживачів, в т.ч. Книга.
Знайте, що ваше зауваження буде помічено не тільки дирекцією закладу, а й відповідними контролюючими органами, коли вони прийдуть сюди з черговою перевіркою. Якщо ж цей захід не зміг зменшити праведний гнів, вам пряма дорога в місцеве Управління у справах захисту прав споживачів. Йти туди потрібно підготовленим - з письмовою заявою та копіями документів, які можуть бути доказами ваших слів (рахунок, квитанція про оплату рахунку, свідчення очевидців). Відповідно до ст. 20 Закону "Про звернення громадян" вам зобов'язані відповісти в строк не більше одного місяця.
Втім звернутися до суду за захистом своїх прав можна в будь-який момент, не чекаючи реакції з боку Управління у справах захисту прав споживачів, але до цього, сподіваємося, у вас ніколи не дійде!
Автор: Христина Ольшанська
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Безкоштовний резерв столика в ресторанах Києва
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Банкетні зали Києва