Робота кожного ресторану побудована за принципом закону Парето - 20% постійних відвідувачів здатні забезпечити 80% його прибутку. Але для того, щоб утримати цих постійних відвідувачів і залучити нових в умовах високої конкуренції якісної смачної їжі і стильного інтер'єру вже не досить. Потрібно постійно вдосконалюватися і диференціюватися.
Тут вашим помічником і є інновації в сфері ресторанного бізнесу - неординарні й цікаві маркетингові підходи, заради яких хочеться знову і знову приходити в той чи інший заклад.
Ще кілька років тому вдалими інноваціями в ресторанному бізнесі вважалися бронювання столиків за телефоном або виклик таксі із закладу. Трохи пізніше набули популярності замовлення їжі з доставкою додому, а також дисконтні пропозиції на обслуговування або, наприклад, вечеря на двох.
Епоха IT-технологій в ресторанному бізнесі
Ресторанний бізнес - це не тільки продаж страв та напоїв, це можливість цікаво провести час, поспілкуватися з іншими відвідувачами, познайомитися, дізнатися щось нове. Так чому в світі, в якому люди звикли бути online, користуватися сенсорними телефонами і голосувати за улюблені бренди за допомогою лайків, ресторатори досі пропонують традиційні і нудні рішення?
Інтерактивні технології - це майбутнє ресторанного бізнесу. Саме на них буде побудована робота більшості закладів. Так що там буде! Уже сьогодні ресторани активно впроваджують передові технології в свою діяльність. Так, жителі міст і туристи віддадуть перевагу тому закладу, в якому є безкоштовний Wi-Fi: в очікуванні замовлення можна почитати новини, поспілкуватися з друзями і близькими, попрацювати або перевірити пошту.
Ми зробили для вас добірку нововведень ресторанного світу, які вже активно впроваджуються, і в найближчому майбутньому будуть використовуватися більшістю закладів.
Відкриває нашу рубрику система інтерактивного меню (електронне меню), яка позбавить Вас від незліченної кількості паперових сторінок, окремих винно-кавово-чайних карт, стійок з пропозиціями бізнес-ланчу, блокнотик для відгуків і тому подібних атавізмів.
Від цього нововведення виграють як ресторатори, так і відвідувачі: інтерактивне електронне меню є ефективним каналом зв'язку між ними і дозволяє адміністрації ресторану швидко його редагувати і вносити нові страви. Для клієнтів відвідування закладу можна порівняти з грою, яка дозволяє:
- при виборі страв, відразу ж бачити остаточний чек замовлення;
- підібрати з карти вин закладу вино за ціною, роком, регіону, букету, а потім до нього - блюдо з місцевого меню;
- підрахувати калорійність тих чи інших страв;
- в очікуванні замовлення пограти в ігри, почитати новини, побродити по Інтернету.
Іншим вагомим проривом в ресторанному бізнесі є винахід QR-коду. Це відкрило нові необмежені можливості для on-line взаємодії компаній і споживачів. У перекладі з англійської QR означає «швидкий доступ». З його допомогою до відвідувачів можна донести величезний обсяг інформації у вигляді тексту, цифр, URL-адрес, календарів, схем, зображень і т.д. Швидкість розпізнавання QR-коду дуже висока. Його можна розміщувати на будь-яких носіях, починаючи від касових чеків і закінчуючи різними вивісками і навіть розтяжками. Зчитувати інформацію з нього можна за допомогою мобільного телефону або відеокамери ноутбука.
QR-код, розміщений на врученому клієнту рахунку, - це дивовижний рекламний хід. У яскравому квадратику можна закодувати будь-яку інформацію: історію ресторану, походження, вік, авторство унікальних деталей інтер'єру, картин і т.д. Відвідувачі із задоволенням вивчать меню закладу з докладною інформацією про кожній страві: склад і походження інгредієнтів, етапах і способах обробки, поживності і калорійності.
Завдяки розміщеної в QR-коді інформації про час роботи закладу і контактів, обов'язково збільшиться кількість замовлень в офіси і додому. З його допомогою заклад може оповіщати своїх клієнтів про акції, лотереї, розіграші, активізувати всілякі програми лояльності, влаштовувати голосування, інтерактивні опитування і швидко отримувати відгуки про ресторан від клієнтів. Відвідувач, відсканувавши QR-код ресторану і внісши в календар свого телефону інформацію про зацікавив подію або призначену зустріч, вже ніколи про них не забуде.
Інтерактивний стіл
Уявіть, Ви робите замовлення офіціантові, він записує все в блокнот, а потім приносить інші страви. Крім того, у відповідь на ваші претензії встигає ще й нахамити. Завдяки використанню можливостей інтерактивного столу, таких ситуацій не виникне. Це сучасне мультимедіа рішення дозволяє уважно вибрати блюдо, прочитати про нього необхідну інформацію, зробити миттєве замовлення, яке відправиться відразу на кухню, змінити оформлення самого столу, переглянути відеоролики або включити онлайн-трансляцію приготування вашої вечері.
По суті, відвідувач ресторану знаходиться на самообслуговуванні, що в рази скорочує час, витрачений на виконання одного замовлення. Більш того, інтерактивні столи - це ще і свого роду посередники між відвідувачами. Наприклад, ви можете відправити повідомлення вподобаної дівчини, поділиться цікавою посиланням або пограти в шахи з чоловіком за сусіднім столиком.
Завершує нашу рубрику нововведень ресторанного світу - інтерактивний бар. Це інформаційно-розважальна система, вбудована в барну стійку. По суті це інтерактивний екран, що відображає відеоефекти, характер і інтенсивність яких продиктовані наявністю предметів на стійці і поведінкою людини. Бокал, ключі, стільниковий телефон - все, що ви залишите на поверхні бару, влаштує вам справжнісінька катавасія, пускаючи один в одного яскраві блискавки, а сама стійка в один клік може перетворитися в нічне небо, підводний човен або величезна фортепіано. Технологія зробить все, щоб розважити клієнта і утримати його біля бару якомога довше, а порожню склянку в його руці автоматично дасть сигнал бармену про те, що хтось потребує новий коктейль.
RestOn.com.ua, Гуру ресторанного світу!