Укр
+38 (044) 384 49 34
+38 (050) 900 34 93 +38 (044) 384 49 34

Азбука ресторанного етикету

З кожним днем ​​в Україні ресторанів стає все більше, а пропозиції провести незабутній вечір все більш цікавим. Пропонуємо зануритися в ресторанний етикет і вивчити деякі прості правила грамотних споживачів ресторанного сервісу. Складаючи на своїй тарілці так чи інакше столові прибори, ви подаєте різні знаки офіціантові, які може вловити і прийняти до відома грамотний персонал.

Припустимо в процесі застілля вам необхідно «попудрити носик» або «подихати свіжим повітрям», і ви віддаляєтеся із зони видимості офіціанта. У посадові обов'язки офіціанта входить підтримка порядку, чистоти і так далі. В такому випадку, щоб показати, що тарілку і прилади «забирати не треба!» - скористайтеся категоричним жестом.

«Відносити не треба!»

Робота професійного офіціанта непомітна для гостей. Перебуваючи під професійним залицянням, ви навіть не встигаєте помітити, як змінюють закусочні тарілки, оновлюють прилади, розкладаються закуски, доливаються напої. Іноді хочеться просто зупинитися і зробити паузу.

Що стосується «паузи», то існує кілька варіантів:

«Пауза»

1. За умови достатку смакоти у вашій тарілці, можна використовувати лише вільне місце по обідку. Виходячи з цього, ставимо столові прибори, лезом торкаючись краю тарілки, ручками торкаючись поверхні столу. Ніж справа, виделка зліва.

«Пауза»

2. У разі вільного простору покладіть ніж з виделкою на тарілку, буквою "Л". Вістря ножа дивиться вліво, а зубці виделки - вправо, ручки приладів при цьому звисають над столом. Відстанню між зубцями вилки і ножем можна подати знак того, що блюдо за своїм розміром було досить маленьким, в інших закладах таке ж блюдо подається виходом більше.

«Пауза»

3. Класична звичайна пауза. Якщо ви використовуєте тільки закусочну або столову вилку, то вилка буде знаходитися праворуч.

Даємо зрозуміти, що трапеза закінчена і необхідно переходити до наступного страви. Для позначення цього існує кілька жестів:

Закінчив трапезу

- прилади можна розташувати, як на годиннику, час - половина шостого. Такий варіант зручний для збору використаного посуду: офіціант не перетинає особистий простір гостя.

Закінчив трапезу

- покладіть вилку з ножем паралельно один одному, ручками вниз. Вістря ножа і зубці виделки повинні дивитися вгору. Велика відстань між зубцями вилки і лезом ножа може вказати на те, що блюдо було досить великим або досить ситним і повністю задовольнило смакові пристрасті на сьогоднішній вечір.

Закінчив трапезу

- наступний нейтральний варіант ніяким чином не вказує на розмір подається страви, може вказати, що все було досить гармонійно. Він також зручний для офіціантів при зборі посуду.

«З нетерпінням чекаю на наступну страву!»

Якщо ви поспішаєте, є варіант показати персоналу, что сегодня обслуговування буде швидка, подача страв и збір посуд оперативно. Складіть вилку з ножем хрест на хрест, вістрям ножа вліво, зубці виделки повинні дивитися вгору.

«Страва просто чудова!»

Якщо вас несподівано порадувало подане блюдо, і ви не хочете залишити без уваги працівників невидимого фронту - складіть чергову не хитра комбінацію. Офіціант точно зверне увагу на доброзичливий жест і обов'язково доведе до кухаря приємні звістки.

"Не сподобалося"

Буває і таке, що страва не відповідає візуальним і смаковим уявленням. Причин може бути безліч, але факт залишається у вашій тарілці. Така символіка буде не особливо приємна персоналу, зате є привід поцікавитися глибинними причинами такої оцінки. Офіціант може уточнити недоліки і, погодивши з менеджером, є шанс залишити приємне враження про заклад невеликим прикрашеним десертом від самого закладу.

«Обслуговування не сподобалося»

Якщо вам попався офіціант з поганим настроєм, більш того - він зіпсував його вам, є варіант, який може дати зрозуміти, що «обслуговування не сподобалося!». Такий жест можна використовувати, якщо при обслуговуванні, спочатку принесли стейки, коли вже стейки наполовину з'їли, принесли хліб, а коли стейки закінчилися, принесли соус до стейкам. Не рідко адже трапляється, правда? Виходячи з того, що подача і обслуга була навпаки - ставимо прилади варіанту «забирати не треба» і повертаємо тарілку на 180 °. Прилади можна відразу поставити догори ручками. Після такого ставлення обслуговуючого персоналу до гостей, розташування приладів зліва чи справа не входить до уваги. Сам факт того, що обслуговування неправильне, показують перевернуті прилади.

«Не вистачає доброзичливої усмішки»

У разі цілком стерпного обслуговування, але нестачі гостинності, в процесі вживання їжі можна зробити демонстративну короткострокову паузу на адресу обслуговуючого персоналу жестом «Не вистачає доброзичливої усмішки!». Так ви нагадаєте офіціантам про гостинність, ввічливість, доброзичливість і посмішку.

«Принесіть книгу скарг»

Самий «страшний» жест мови столових приладів - «принесіть книгу скарг!». За основу беремо комбінацію «закінчив трапезу» з паралельним розташуванням приладів і образно перевертаємо на 180 °. Прилади можна покласти відразу на поверхню тарілки ручками вгору. Який прилад зліва, який праворуч, в даній ситуації значення не має.

"Все дуже сподобалося!"

Якщо ж ви залишилися задоволені стравами, обслуговуванням і плануєте стати постійним гостем, використовуйте комбінацію «Все дуже сподобалося!». Єдиний нюанс такого становища - небажано вставляти ніж у середні зубці виделки, так як це буде трактуватися як «Страва не сподобалося!». Для контакту леза ножа з зубцями вилки необхідно використовувати крайні зубці.

«Все просто чудненько!»

Наостанок хотілося б представити трохи кокетливий жест, схожий на сидить дівчину в позі «нога на ногу». Найголовніше - цієї примхливої ​​особі догодили на всі 100%. Підняли тонус і настрій, і це все завдяки злагодженій роботи цілого колективу гостинного закладу. Цей жест гостя в знак подяки може адресувати своєму супутнику.

Знаючи такі нехитрі комбінації розташування приладів, можна показати своє ставлення до всього того, що відбувається, а й подати знаки грамотному персоналу. Останній в свою чергу зможе швидко виправити становище, якщо це ще можливо.

Джерело: afisha.uz

Матеріал надано Машковим Олександром Юрійовичем (к.ф.-м.н., Бізнес-тренер, експерт з сервісу Міжнародного центру Узбецького кулінарного мистецтва, радник Голови Асоціації кухарів Узбекистану по сервісу і гостинності).

 

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Безкоштовний резерв столика в ресторанах Києва зі знижкою 

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Банкетні зали Києва

 

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ ОБЗОРІВ РЕСТОРАННОГО СВІТУ

Огляд
28.01.14
9810
Рейтинг: 5,00
Всього оцінок: 1

Скористуйтесь нашими сервісами

reserv_icon
Безкоштовне бронювання столика в ресторанах Києва
Резерв
reserv_icon
Замовлення банкетних залів в Києві
Замовити
comments powered by Disqus
Знайти заклад:
Для:
Дата:
Час: